lite julkänsla

Nu känner man att det faktiskt börjar komma lite i julstämning med snön och allt. Men gud vad vägarna är hemska!! Hoppas att dom fixar till dom tills imorgon eftermiddag när jag ska köra till jobb.
Linda kom innan vid halv sju tiden och vi begav oss, dumma som vi var, till väla för att hon skulle kolla på ett par skor till nyår. Men vi kom då på att det var ett dumt beslut att faktiskt bege sig ut på vägarna överhuvudtaget. Först tänkte vi "motorvägen kan inte vara så farlig, den måste vara plogad och saltad", men så var det verkligen inte. Vi låg och puttrade i 40 km/h på motorvägen!! Så hemskt var det. Men tydligen tyckte inte andra det, när dom blåste om oss och höll sina 110 km/h. Jag var så sant som det är sagt, livrädd och trodde inte jag skulle komma hem med livet i behåll. Så jag hoppas ju som sagt att vägen är fixad tills jag ska jobba imorgon.

Ikväll var första gången min lille prins ville dricka välling, och jag är superglad. Han är lite stor för modersmjölkersättning men har inte velat ha annat. Sen tror jag inte han har blivit tillräckligt mätt på m-ersättningen iheller. Vi har innan provat med sempers välling, eftersom att vi har gröt och m-ersättning i det också, så det har bara blivit att vi köpt det och provat det några gånger. Men nu när jag var och handlade igår köpte jag nestlés välling från 8 månader och han provade den nu ikväll och han gillade den! Men man märkte själv när man smakade de olika sorternas välling att det var skillnad på dom och nestlés var den bästa så jag kan förstå varför han inte velat ha den.
Jag och Danny sitter nu och kollar på Rush Hour, som jag tycker är sådär. Liam har precis somnat (!!) vilket är sent för att vara han. Och linda har precis åkt hem, hur hon nu vågar köra i detta väder. Ska kolla klart på denna film, sen gå och lägga mig och kolla på kvällens avsnitt av paradise hotel! Ha en mysig kväll. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0