jag verkligen hatar måndagar!

jag verkligen hatar måndagar, även om jag egentligen inte blir drabbad på något sätt överhuvudtaget. men när måndagen kommer innebär det 4 tråkiga kvällar framför tvn när danny har somnat. i och för sig är inte dagarna några höjdare iheller när han är iväg på jobb. bara till att bita ihop.

vaknade och fick köra danny till jobb kl kvart över fem i morse, sen är det inte lätt att somna om. men det går. sen vaknade jag igen klockan halv tio av att klockan ringde. tyckte att jag planderade min tid väl för denna morgon men ack så fel jag hade. skulle in till stan och besikta bilen. men inatt kom jag på att jag inte hade satt i den nya lampan till regskylten, men hur stort problem kan det vara, inte så svårt att fixa en lampa? (om man inte har en fungerande lampa så går inte bilen igenom och det blir ombesktning.) men jag tyckte inte att jag behövde ändra klockan för jag trodde jag var klyftig nog att pilla dit lampan! så upp ur sängen och gav hunden sin daggliga morgonpromenad och sen ut för att fixa lampan! kände mig lagom som en jubelidiot på parkeringen där jag stod och svor och tårarna rann för det blåste så jävligt. folk undrade nog vad jag sysslade med. jag fick iallafall inte dit lampan, som pappa sa var så lätt. ringer danny för att han eller någon på sydfrys möjligt kanske kunde hjälpa mig. visst, där fanns en snäll själv, kjelle! ut på sydfrys innan jag körde in till stan. det visade sig att det var fel lampa. konstigt att jag inte fick lampan på plats? det var helt helt fel! sen in til stan när snälla kjelle hjälpt mig och bilen gick igenom! tack gode gud. itne fler oanade utgifter, peppar peppar ta i trä!
så nu sitter jag här. får väl kolla på våra bästa år.

helgen, lugn som vanligt. i fredagsförmiddag körde jag till min kära kusin vitamin och vi hade en ypperlig förmiddag. kom dit och vi åt god frukost med vår älskade oboy. sen på med varma kläder och ut i snön för en promenad till kyrkogården och satte ljus till saknade och älskade mormor! en liten promenad som blev desto längre. vi var ute och promenarade med våra jyckar i två timmar. sen var både dom och vi utslagna. men det var det skönaste jag gjort på länge. sen in på en kopp kaffe och några runder skip-bo och våra dagar var gjorda :)
på kvällen deckade jag väldgt tidigt. och det blev inte mycket gjort
lördagen spenderade jag och älskling med att möblera om. vårt bränne har tagit slut, irriterande nog så nu är det igång med elementet. men vi hade soffan för det, så det var ju bara att möblera om. och det fanns bara ett alternativ till det, att ha det som vi hade det tidigare. inte helt överlyckllig över det. men hellre det än att komma upp när det är 15 grader!!  sen ringer pappa och vi kör iväg och kollar på lite bilar! så jag hoppas på en ny bil inom den snaraste :)
söndagen var bara rejält softe och inte mycket mer!!
nu börjar våra bästa år.

puss och kram

Kommentarer
Postat av: roxanna

åh, de nääääääärmar siiiiig :D

2009-02-23 @ 20:04:07
URL: http://santorini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0