nu kan det ske när som!

Du har gått 37 fullgågna veckor och 0 dag(ar)
Men du är i 38:e veckan
Du är i 9:e graviditetsmånaden av 9
Du har gått 259 dagar av 280
Och har cirka 21 dagar kvar till förlossningsdagen

Vecka 38
Du: När som helst är det dags. Ca 4% av barnen föds före vecka 38 och lika många efter vecka 42. 92% föds alltså mellan vecka 38 och 42.
Bebis: Nu kan bebisen öka i vikt med nära 30 gram per dag. Barnet väger ungefär 3,2 kg och är ca 48-49 cm.







Bilderna på magen är hemska, men är dock tyvärr så den ser ut. hatar alla bristningar jag har fått. men förhoppningsvis bleknar dom bort rejält efter graviditeten! nu kan det i princip ske när som. vanligtvis föds de flesta bebisarna mellan vecka 38-42. håller alla tummarna i världen på att det kommer att ske inom det snaraste för nu längtar jag efter den lille och jag är väldigt trött på denna opraktiske mage!
när vi talar om bebisar, så grattis heidi till din lille flicka!

nu är det våra bästa år!
puss & kram



Kommentarer
Postat av: roxanna

iiih, så spännandeee!!! :D Håller tummarna för dig här uppe i Växjö! ;) Det kommer bli sååå bra :D

2009-02-25 @ 16:57:20
URL: http://santorini.blogg.se/
Postat av: :-)

Du har ju inte så mycket bristningar! Jag är glad om jag har så lite bristningar när jag gått så långt... Har du smörjt in dig med något för att slippa bristningar? Vad i så fall?

2009-03-04 @ 17:02:55
Postat av: Anonym

jag blev rekommenderad att smörja mig med body butter med kakao varje kväll, det skulle hjälpa huden att bli mer elastisk. och jag tror att det har hjälpt en del faktiskt. jag hade nog inte haft dom bristningar jag har idag om jag inte hade varit så lat och struntat i att köpa ny när den tog slut! ;D

2009-03-05 @ 10:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0