uppe med tuppen

uppe med tuppen idag. upp för att köra danny till jobb kl kvart över fem. väl hemma vid kvart i sex la jag mig i sängen igen i hopp om att somna om i en timme. men nej. har varit hos barnmorskan kl kvart över sju idag. min fjärde barnmorska sedan jag skrev in mig. ska träffa den femte på måndag. snart slipper jag barnmorskemottagningen helt! dock efterkontroller och annat kit, men då har jag den lille iallafall :)
men allt var bra. hjärtljuden låg ungefär på cirka 145-150 så jag håller fast i min tro om att det blir en liten flicka. men det förblir ju fortfarande en överraskning. den hade lagt sig till rätta med huvudet neråt. gick igenom hur min graviditet varit och jag har ju inte mycket att klaga på. sura uppstötningar är det jag dras med nu och det är fan hemskt, men det kan är snart över. hoppas man inte har mycket av det efter förlossningen. skrev en liten journal om önskemål och sådant som följer med in till barnmorskorna på förlossningen. inte för att jag har några speciella önskemål. förväntar mig inte speciellt mycket iheller. har lite svårt att föreställa mig det och se det framför mig eftersom man aldrig har gått igenom det innan. sen var det inte mycket mer. ska dit på måndag igen och träffa min nya barnmorska och så ville dom ha lite koll på mitt blodtryck som tydligen var lite högt. har alltid varit perfekt innan utan anmärkningar, men nu var det lite högt. har säkert gått ner till på måndag, förhoppningsvis!
nu sitter jag här, klockan tjugo i tio, då jag vanligtvis brukar gå upp. och har gjort allt jag ska. det inkluderar då att hunden ska ha mat och rastas. så köpa frallor och köra hem till mamma och pappa och äta frukost och ta en runda i skogen med hundarna? sen möjligtvis besöka min kära farmor också!



längesen du var så liten!
v 18

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0