vackra gravidmagar

nu var det ett tag sen jag skrev. och årets höjdpunkt är över. var som sagt på ekebofestivalen i fredags och jag hade så kul. både positiva och negativt kändes det. det enda negativa var ju att lämna liam. oh vad det kändes i mitt hjärta när han åkte härifrån med min mamma. men det behövdes nog. få lite tid för mig själv och mina vänner. skönt att få sakna min lille prins. meningen var ju att han skulle sova hos sin mormor för att danny skulle jobba till kl 04.00 på morgonen. men han fick sluta redan kl 22 så han åkte ut till simmelsberga för att hämta honom. så när jag kom hem såg jag min älskade son ligga och sova så gott i sin säng.
för övrigt var det ju bara positivt! hade så kul så de går inte att beskriva. helena kom vid halv sex tiden och hennes syster körde oss till munka hem till linda där vi tog ett glas vin och gjorde oss iordning. kändes dock inte fräscht alls att göra sig iordning och sminka sig för man var helt genomsvett eftersom att det var så himla varmt. och dessutom fick vi stressa som bara den eftersom att vi skulle vara hemma hos christel kl 19 för att äta lite grillat och börja förfestandet. så när vi äntligen kände oss färdiga begav vi oss mot christel på våra cyklar. köpte ju ny cykel för denna event, och ni tror inte skiten brakar ihopa på vägen till christel? där blev punka på skiten som inte gick att laga enbart med en pump, cykelkorgen gick sönder på vägen, utan att den inte ens blev rörd, sadlen var helt lös och den var allmänt pissedålig. så kunde inte ens ha min egen cykel när vi skulle bege oss. deprimerande.
men till förfesten kom jag, vi grillade, drack och hade skittrevligt. men jag och linda trivdes inte med våra kläder, så nina körde oss tillbaka till linda så vi kunde byta till klänningar som vi trivdes betydligt bättre i.
vid 22 tiden begav vi oss mot ekebo med alla våra berömda pauser på vägen. är ju pauserna som gör det hela. väl inne dansade vi rumpan av varenda kotte där! supersupersuperkul! tack alla medverkande för världens kväll. nu längtar man ju till nästa års festival!
nu lider det mot dannys jobbeveckas slut. han jobbar imorgon natt också.. sen så sover han tills han vaknar på lördag och då kan vi äntligen umgås utan att han ska sticka till jobb så gott som när han har vaknat. sen går han inte på förrän kl 17 på söndageftermiddagen. så tråkigt när han jobbar som han gör. hatar verkligen det. jag och liam träffar nästan aldrig honom känns det som. men det är ju bara i sommar. kanske 2 månader till.

ser gravidmagar överallt och jag saknar verkligen magen. oh.. mysigt hade det varit. men det dröjer det dröjer.
nu ska jag njuta av min kväll. liam har varit ganska så gnällig ikväll och det var skönt när han somnade. om inget annat för hans egen skull. han vaccinerades igår och dom kunde få feber och bli dåliga av den. än så länge så har iallafall inte fått feber, och det känns så skönt. är jobbigt att ha honom själv när han är så himla gnällig. och det är han ju speciellt på kvällarna innan han somnar. men han är ändå min lilla prins och jag älskar han över allt annat. jag har världens underbaraste familj. min son, min älskade danny och såklart har jag ju lilla qiwi, som är världens underbaraste fast att det står skit i pannan på henne!


ekebofestivalen 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0