NEDRÄKNING TILL ÅRETS HÖJDPUNKT!

Då börjar vi detta årets nedräkning, EKEBOFESTIVALEN. vi har alltid så galet förbannat sjukligt verkligen helt underbart skoj! och på söndagen när man vaknar efter en ekebofestivalshelg så är det första man gör att längta efter nästa års festivalpartajande! det är alltså 12 DAGAR kvar innan vi drar igång fredagens firande med lite förfest hemma hos christel & rikard (som för övrigt byggt ut altanen för denna event), för att sen hoppa på cyklarna mot eket! traditionen är då att man sticker dit både fredag & lördag, men för min del fungerar ju det inte detta år med tanke på min älskade son. så jag får helt enkelt nöja mig med fredagen och festa dubbelt upp, medans liams mormor gladligen ska passa honom! men som sagt, nu börjar nedräkningen. och jag längtar så det knyter sig i magen!

för övrigt åkte min älskade sambo till göteborg idag för att kolla på ac/dc, så dagen har jag spenderat med mamma och pappa för att slippa sitta här ensam hemma och klättra på väggarna. mamma slutade jobba kl 14, så när hon kom hem gick hon och vilade med liam medans jag och pappa besökte city gross för att handla lite middag nu till kvällningen. men nu är det såhär att dannys pappas bil (som han åkte med dit) kvaddade lite på vägen upp. vad jag uppfattade att det hette var generatorremmen, som hade gått sönder och tydligen kan man inte köra speciellt långt på det eftersom att det hade med batteriet att göra. när jag pratade med danny berättade han att servon hade slutat att fungera och för att vindrutetorkarna skulle fungera var dom tvugna att stänga av ac:n och stereon. så när dom väl skulle stänga av bilen kunde dom nog inte räkna med att få igång den igen. och får dom väl igång den så kommer dom nog inte långt. så jag sitter här i väntan på att konserten ska ta slut så jag kan få ett samtal från min älskade, som jag kommer att få sova utan! som tur är har jag ju liam och qiwi. liam delar dock inte säng med oss förrän imorgonbitti när han vaknar någon gång mellan 05,00-06,00 och vill ha mat. hittills sen han föddes har han alltid somnat om och sovit till iallafall halv nio. men idag vögrade han somna om när han hade fått mat kl 06,00. lagom frustrerande. tur var danny hemma i morse och kunde hjälpa mig då jag var snortrött! håller tummarna på att det var en engångsförteelse och att vi sover till 10,00 minst imorgon!

nu ligger lilleman och sover. tar mig en funderare på om jag ska hänga ut tvätten nu över natten eller om den får ligga kvar i maskinen tills imorgon när vi vaknar... det sistnämnda är nog bäst skulle jag tro. men ska i vilket fall gå ut med hunden nu så hon får göra lite behov, och så ska jag vänta på danny lite till. men konserten håller nog på en timme till skulle jag tro. och såklart, en bild på lilleman är ju bara ett måste



pusspuss, sara
12 DAGAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0