v. 38+0

Går in i vecka 39 idag och känner mig som ett hängbukssvin. är ständigt trött, det är tugnt, att röra sig och resa sig från sängen, det är inget man ser fram emot på morgonen. funderar hur många gånger som helst om dagen på om ungen kommer komma ut denna sida 2009, men det är bara att ha tålamod. sa till danny i morse när jag körde honom att jag hade haft svårt för att sova för jag ligger och undrar när vattnet ska gå (varför man nu ska ligga och vrida och vända på sig över det när man lär märka när det sker) och han svarar " ta det lugnt älskling, det är bara att slappna av. det kan ta upp till tre veckor till". ah, jo det är jag väl medveten om att det kan, men hör du inte, det låter som en evighet! funderade själv över det inatt när jag  ligger och psykar mig själv att det verkligen kan ta tre veckor till, men det kom verkligen upp som ett ljus när han också sa det. tre veckor, det är en oandligt lång tid. för att inte snacka om en evighet!

för övrigt vaknade jag vid halv nio förvånande nog. och jag har hunnit med så gott som allt jag ska. har städat och röjt undan. dammsugat och ja. nu liknar det en lägenhet igen och klockan är inte mer än halv elva. tycker det är hyfsat så bra. men vad ska jag nu göra resten av dagen? haha! ne men det kommer någon fuktnisse hit runt middag för att kolla vad det nu än är i vissa av våra fönsterkarmar. är någon sorts fukt, ser ut som mögel och det är inte allt för trevligt. känns skönt att det kan bli åtgärdat innan den lille kommer. tror inte det  är skadligt, men man vet aldrig. så det ska iallafall göras idag. och så väntar jag på att linda ska vakna så vi kan spela lite alfapet. något av vår favoritsyssla! fördriver tiden bra iallafall. sen händer det väl inte mycket mer skulle jag tro. jag bara går här i väntans tider! har tagit lite bilder på hängbuksmagen också, även fast den inte är så fager!







puss & kram

Kommentarer
Postat av: roxanna

det är inte ens säkert att vattnet går när de väl är dags! ;P så va de för min bästa vän, Martina! Hon fick värkar vid 17-18 tiden den 11:e augusti, och dom fick ta hål innan hon väl kom ut den 12:e :P :D Så man vet aldrig!! :D

2009-03-06 @ 23:41:41
URL: http://santorini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0