Dagisplats

Igår när vi gick och la oss hade jag jättesvårt att sova. La och funderade på en massa och något utav det var dagisplats. Vi har papper hemma som bara är till att fylla i och skicka in, men man ska veta hur man ska fylla i det också. Jag har aldrig ansökt om en dagisplats innan. Jag vet inte hur många timmar och dagar man har rätt att ha barnet på dagis. Jag ringde nu i morse och tänkte höra lite hur det fungerar och vad man har rätt till. Och svaret på hur många timmar man får ha barnet på dagis var egentligen ganska uppenbart, så många timmar man jobbar. Men som nu jag jobbar som vårdbiträde, jag jobbar både morgon och kväll. Dessutom är jag bara timanställd så jag har inte en aning vilka dagar jag jobbar, utan jag rings in när jag behövs. Men damen jag pratade sa till mig att komma ner på skolan (där också dagiset ligger) så skulle hon visa mig runt och så skulle vi fylla i lappen tillsammans. Så vid 11 tiden ska jag kila ner där. Vi bor ganska så bra för vi bor mittemellan två dagis. Det är kanske ca 1 minuts gångpromenad till båda dagis. Där har jag inget att klaga på! Vi får se hur det går :) Kram på er sålänge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0