Dagens middag!

Köttfärsbiffar
500 gram bland-, nöt-, älg- eller kalvfärs
1 gul lök
2,5 msk krossade linfrön (i stället för det kolhydratiska ströbrödet)
1 dl grädde
1 ägg
salt & peppar
1 krm mald muskonöt
smör till stekning

Hacka löken fint och bryn den. Blanda ägg, färs, kryddor och lök. Tillsätt grädden och de krossade linfröna. Forma till biffar och bryn dem i smör. Efterstek på låg värme i ca 10 minuter.

Dagens middag. Jag följde dock inte receptet till punkt och pricka. Jag gjorde utan linfrön och muskonöt, för det hade jag inte hemma. Sen hade jag pressad vitlök i och lite andra kryddor. Helt okej!

Idag har jag och Liam varit sociala. Först var vi hos min farmor och hälsade på och körde sen till min mamma. Liam har bara sovit i 30 minuter idag så han börjar bli riktigt trött.
Tänkte jag skulle kolla igenom efter lite recept i böckerna jag lånat om där är något mer intressant. Receptet jag skrivit upp här har jag hittat i boken Ät fet mat av Lars-Erik Litsfeldt.
Sen blir det ett bad med lilleman och sen sätta igång den nya Wallanderfilmen som vi fick hem idag! Trevlig kväll på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0