dyster..

Sitter och myser framför datorn med min kopp kaffe som oftast är vid min sida. Lillprinsen ligger och sover, så man får passa på att slappna av. Man hinner inte mer än att vända blicken så är han i lådorna och drar fram exakt allt. Vi måste åka iväg nu i helgen och köpa dörrstopp så han inte kommer i dom.
Han fick för sig att han inte skulle sova mer kl 05.40 i morse och jag var ju inte vidare pepp på att gå upp. Gjorde misslyckade försök att få honom att somna om. Så vid sextiden var jag ute och promenerade med hunden.. Men sen vid halv åtta-åtta somnade vi om igen (och skönt var det) tills Helena ringde och väckte oss 10.10! Man kan ju nästan säga att vi har haft sovmorgon idag. Jag brukar alltid vara supertrött när lillkillen vaknar, men kommer snabbt på fötter och piggnar till. Men inte idag inte. Kanske för att jag hade en känsla av att han skulle somna tidigt idag?
Vädret är hemskt här! Regnar titt som tätt. Och jag känner mig riktigt dyster över det. Så var det riktigt fint igår. Men dom hade lovat allt från solsken till snöblandat regn idag tydligen.
Får se vad kvällen har att bjuda på. D sa att han skulle städa. Men han får sig en överraskning när han kommer hem. Allt är sågott som färdigt! Har diskat, vattnat blommar, dammat, städat toaletten, skurat lillemans matstol, städat liams rum, ordnat i sovrummet! Nu återstår bara dammsugningen och torkningen, men det blir när D kommer hem eftersom Liam håller på att dö varje gång dammsugaren kommer fram. Har inte hjärta att dammsuga när jag är själv och han blir så rädd. Tyckte att det lät som Liam vaknade nu. Vi hörs sen, puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0