Välkommen motivation!

Skönt, nu är alla måsten klara! Rasta hund, middag, tvätt inlagd, disken och badet med lilleman. D har varit duktig och både fixat disken och tvätten. Har man en duktig man så har man. Nu ligger han på soffan med liam på magen som hittar på alla hyss man kan. Han är riktigt trött, men det är liite för tidigt för honom att sova. Lilleman gick och ramlade innan och slog sig lite under ögat och på ögonlocket, som han skrek. Men tro f.. att man gör det. Men verkar inte som han lider fasligt av det!
Nu välkommnar jag tillbaka min motivation igen. Har kännt att den har rent ut sagt sugit denna veckan. Har varit riktigt sugen på bara en vanlig macka, pasta ja vad som i princip. Har ändå hållt ut och nu ställde jag mig på vågen för att se bara. Och jag var 0.5 kg lättare än förra gången jag vägde mig. Så ja, nu är min motivation tillbaka igen. Behövde en bekräftelse att det faktiskt händer något!
D håller nu på att kolla igenom Nord & Syd för att se vart vi är någonstans. Vi har kollat på det innan Liam föddes men inte mer efter det. Så det lutar nock åt att det blir det ikväll istället för True blood. Som D sa "Vi får variera oss med något annat så vi inte tittar slut på det".
Till middag idag provade jag receptet som jag hittade. Röd Thaikyckling, riktigt gott, förutom att jag fick förmycket av den röda currypastan. Men det gick ner ändp. Så det kommer serveras fler gånger.
Nu lite bilder på lillprinsen. Har varit dåligt med det på sistone!


Har smakat på smoothies jag gör på morgonen!



Kexet fastnade

Medans jag lagade middag idag passade Liam på att städa i lådan.

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0