För alla föräldrar

För alla föräldrar!

"40 veckor"..









När fick du/ni reda på att du va gravid? - 14 Juli 2008
Vad blev raktionen? - Lite blandade känslor, men mest glada!
Var barnet planerat? - Nej.
Hur var dina "40" veckor? - Hade inte mycket att klaga på förutom att jag hade mycket halsbränna och mycket ont i ryggen den sista tiden!

Fick du bristningar? - Ja.
Hur många veckor och dagar gick du? 41+4
Hur mycket gick du upp i vikt? - 13 kg
När börja dina värkar sättas igång? - 29 mars runt 18.00
Gick ditt vatten? - Inne på förlossningen tog dom hål på hinnorna.
Vem hade du med dig på förlossningen? - Min sambo Danny.
Hur var din förlossning? - Jag ljuger ju om jag säger att det inte gjorde ont. Men den var snabb!
Hur lång tid tog din förlossning? -  Om man räknar från att värkarna startade 18.00 till han var ute så tog det 4,5 timme!
Hur länge hade du värkar? - 4,5 timme

Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen? - 10 kg



Ditt barn


När va barnet planerat att komma? - 17 mars
Vad trodde du det var för kön? - I början trodde jag en flicka, men sen var jag osäker
Blev det en tjej eller kille? - En kille.
Hade du gissat rätt på könet? - Eftersom att jag var osäker, så nej.
När kom han/hon? - 090329
Hur mycket vägde han/hon? - 3640g
hur lång va han/hon?? -51cm lång
Vad fick barnet för namn? - Liam
Vad har ditt barn för stolek på kläder nu? - Varierande, mellan 74-92, beroende på var man köpt kläderna.
Sovtider? - Somnar runt 19.00-19.30 och vakna runt 08.00
Hur mycket väger ditt barn nu? - Snart 11 kg!
Det senaste utvekligen ditt barn gjort? - Reser sig mot saker och kryper ordentligt.

Kläder och saker:

Vart köper du dina barnkläder? -
Där jag hittar något :)
En baby/barnbutik du gillar? - Nja, nej ingen speciell.
Nått märke du föredrar? - Jag gillar polarn och pyrets kvalite på kläder.

Vad är favorit plagget ditt barn har? - Ett par fina hängslebyxor från Lindex
Vad är det dyraste ditt barn har? - Bilstolen och vagnen
Vad har ni för märke på vagnen? - Emmljunga
Vad har ni för märke på bilbarnstol? - En Brio.
Senaste du inhandlade? - En lära-gå-vagn som vi handlade i helgen.
Bästa leksaken ditt barn har? - Stapelburkar som rullar och som man kan sätta mot munnen och göra massa olika läten i!
Någon sak du VERKLIGEN ska spara? - Något som jag redan lagt undan som ska sparas är alla kläderna. Men sen får vi se!


Om du fick välja:

Nytt eller begangnat - Nytt.

Ligg eller sittdel - Sittdelen
Sovande eller vaken - Vaken
Napp eller Snutte - Snutte och napp


Du som förälder:

Trivs du med föräldrarollen? - Ohja, absolut!
Är du stolt över ditt barn? - Alltid, alltid, alltid!
Hur ser dina matvanor ut? - kanske inte dom bästa. men äter när jag blir jättehungrig.
Stressar du mycket? - Nej inte så mycket.
Hur ser dina sovtider ut? -  Går och lägger mig vid 9-10 tiden och går upp när Liam vaknar.
Vad gör du helst en fredag? - Myser framför tvn
På vilket sett har du förändras? - Många sätt.
Vad är det första du tänker på när du vaknar? - Vad är klockan?
Umgås du mycket med andra föräldrar? - Nej , gör tyvärr inte det.
Vad är bäst med att fått barn? - Allt!
och slutligen.. hinner du med "egen tid"? - Inte så mycket som man skulle behöva.


Kommentarer
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Ja det är supergott:)

2010-02-09 @ 14:28:45
URL: http://alexiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0