idag är det fredag! :D

Försökte komma in och uppdatera bloggen igår men den funkade inte! Men som jag nämnde om att jag skulle köra till farmor och sen min mamma gjorde jag. Först till farmor och hennes gubbe Keijo sen vidare till mamma där vi hann säga hejdå till min pappa och rebecka som skulle flyga till stockholm. Vi fick iallafall åkt pulka. Det var ett riktigt härligt väder igår.

Jag och lilleman har varit en runda på familia och city gross idag, jag har även hunnit med att städa undan en del, sorterat lillemans garderob, städat undan och gjort iordning på skötbordet och faktiskt en massa mer. Jag la precis prinsen som var supertrött. Innan har han ofta somnat i min famn när han skullat sova, men när jag lägger över han i sängen (om jag somnar han i min famn nu) så vaknar han och somnar oftast inte om. Sen tycker jag det är bättre när dom kan somna själv i sin egen säng. Och det kan han, bara det att blir såå ledsen när man lägger honom i sängen. Det är så hjärtskärande att höra på honom när han är ledsen, fast att han oftast somnar inom 5-10 minuter, så skär det, mycket mycket! Hur somnar ni era barn? I famnen? Lägger dom i sängen?

Nu har han iallafall somnat och idag tog det 7 minuter! Han är duktig min älskade lilla prins. Han är så duktig nu, dock har han blivit lite mammig, men det har ju sin charm det också. Han kryper "ordentligt" nu istället för att hasa sig, han "snackar" som bara den. Oftast säger han mamma, pappa & neee. Han reser sig mot saker. Jag var ute efter en lära gå vagn till honom idag när jag var iväg. Jag vet att dom har haft billiga, bra & ordentliga på city gross men dom var nog slut för jag hittade ingen. Men det är nog på tiden nu när han börjat resa sig mot saker.
Nu ska jag passa på att städa lite mer när han sover hade jag tänkt och sen ta mig en kopp kaffe!




pulkaåkningen igår


Vagnen är en höjdare att leka med!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag köpte en Brio läragåvagn på överskottsbolagret för 170 kr.. Jag har jättesvårt för att få min son att somna. man får gå runder i lägenheten tills han somnar.. nätterna sover han jätte dåligt. kan sova allt mellan 30 min till 6 timmar i stöten.. Men oftast bara 1,5 timme :S. Det är rätt jobbigt.

2010-02-06 @ 15:18:21
Postat av: Sara Ottosson

Ah, synd att jag inte läste bloggen förrän nu, för nu har jag precis varit iväg och handlat en som jag hittade på city gross och den kostade 339 kr! Ja kan förstå det är jobbigt. Somnar han inte om du lägger han i sängen?

2010-02-06 @ 16:15:41
URL: http://sannasara.blogg.se/
Postat av: Linda

Nej, det gör han inte han bara skriker.. Och vi har testat någon gång tills han somnat men då har det tagit typ 1 timme, och det känns lite väl mycket. och någongång så somnade han inte alls efter en timme så då känns det bara som man plågar honom :(.. Men det kommer väl någongång, förhoppninsvis..

2010-02-07 @ 14:02:20
Postat av: Sara Ottosson

Okej, då förstår jag att du inte lägger honom i sängen! Det är så hjärtskärande att lyssna på när dom skriker! Liam brukar oftast somna efter 5-15 minuter och det går an att lyssna på men sen plockar jag upp honom. Du kan inte lägga dig i din säng med honom bredvid dig och somna honom så? Liam hade någon period då vi somnade honom så..

2010-02-07 @ 18:14:55
URL: http://sannasara.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har försökt, och han bara skriker då också :(. Jaja, jag får nog ta det som det kommer.. :).

2010-02-09 @ 08:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0