snart ska det hållas helg

Svar till
:):) om kalas:
Dom vardagarna som du jobbar, hur gör du med föräldrapenningen då? Ska man ringa till försäkringskassa å ändra det efteråt, fall man råkar jobba en dag som man tagit ut föräldrapenning?

Jag tar ut föräldrapenning mån-fre. Om jag jobbar någon av dom dagar ringer jag alltid till försäkringskassan dagen efter och meddelar att den och den dagen har jag jobbat så plockar dom bort så jag inte får föräldrapenning den dagen jag jobbat. Kanske blev en lite kluddig förklaring, men du kanske förstår? :)

Nu är det äntligen helg, tycker denna veckan har varit ganska så seg.. Orkade inte uppdatera något igår, kände inte alls för det och hade inget att skriva. Men vi gjorde inget speciellt förutom att vi fick trevligt besök på kvällen av Ninna & Tommy :) Under dagen sprang jag runder här och småplockade. När det kom till dammsugningen kunde jag inte göra speciellt mycket. Jag satte lilleman i gåstolen under tiden ja skulle dammsuga, men han är ju livrädd för den min lille stackare. Han satt och gallskrek så det var ju bara att stänga av och vänta tills Danny kom hem.
Nu sover min lille prins och jag känner inte alls för att göra något, bara ta det lugnt. Där är lite disk sen igår, men den får vänta lite. Kanske har tur att den går där ifrån själv? :) Ikväll ska Danny till ekeby, eller ja jag också. Ska köra han dit, dom skulle spela lite ölpingis. Stannar kanske ett tag, men blir det försent drar jag och lilleman oss hemmåt!
Nu har jag fått lite bilder på lilleman av Petra sen vi var där, här kommer dom!



Trevlig helg på er :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0