nu vet jag hur min helg ska spenderas

Igår hade jag ingen lust alls att blogga. När jag och Liam vaknade, hade ätit frukost och alla dessa morgonsysslor var färdiga packade vi ihop oss och åkte in till stan till Helena och umgicks med henne hela dagen. Som vanligt drack vi enormt med kaffe. Hennes föräldar var också där och hjälpte henne med att sätta upp speglar, lampor med mera! Hänåt eftemiddagen innan vi skulle åka hem tog vi oss en-timmes promenad och det var superskönt. Sen hade lusten gått ur mig när vi kom hem, var riktigt trött! Varken jag eller Danny orkade fixa mat, så det blev hämtemat och sen bosatte vi oss i soffan framför One tree hill!

Nu har Helena precis varit här, innan hon skulle iväg och jobba. Liam somnade i min famn för en halvtimme sen ca, jag gick in och la han i sängen. Och vad hände då? Jo såklart vaknade han och skulle inte somna om. Så nu sitter han på golvet och sysselsätter sig med sina leksaker. Han somnar väl snart skulle jag kunna tänka mig. Idag blir han hela tio månader, min prins! Tiden går alldeles för fort.

Dom ringde från jobb för en timmes tid sen, så det blir jobb för mig i helgen. Två heldagar. Det enda tråkiga med att jobba helger är att man inte får spendera dom med Danny. Visst vi ses i veckorna när han kommer hem från jobb, men man hittar inte på lika mycket i veckorna som man gör på helgerna. Men vi har väl inte det bättre än några andra familjer? Det ska ju jobbas. Nu var det ett tag sen jag jobbade, så så tråkigt känns det inte!
Ikväll tror jag inte vi ska göra alldeles för mycket, vi får se vad Danny har för planer. Iväg och handla ska vi iallafall, Liam behöver blöjer och så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0