Dagis dag 2

Hemma från andra dagen av inskolningen. Eller vi har varit hemma ett bra tag. Jag kollade på det som var kvar på våra bästa år sen var det dags för middag för lillkillen (som inte är så liten längre..) och en middagslur. Han hann inte mer än att lägga sig ner så somnade han! Haha, det tar hårt att börja på dagis. Så mycket nya intryck, barn mm så det är inte konstigt att man blir trött.
Dagis idag gick superbra. Han försvann från mig direkt och brydde sig inte speciellt om mig. Han är väldigt nyfiken på de andra barnen och framförallt på leksakerna. Där finns en liten flicka som är lite äldre än Liam som tyckte om honom jättemycket. Han blev lite ledsen när vi skulle gå ut och ville inte sitta när jag skulle klä på honom. Då kom hon fram och försökte lyfta upp honom. Hon sprang även och klappade han fint på huvudet jättemycket, så sött var det. Det känns jättebra nu att Liam ska vara där. Det är jag som har varit mest nervös över det. Men nu när jag ser hur bra det går så har det lättat mycket.
Vi gick ut som dom alltid gör på förmiddagen innan middagen. Liam trivdes som fisken i vattnet (fast att jag hade förstora gummistövlar med till honom, typiskt). Jag gick även iväg en stund och det bekom inte lilleman. När jag hade varit borta hade dagisfröken lyft upp honom och gått bort till babygungorna. Han hade bara gett henne världens leende. Så när han ska vara där själv kommer det nog att gå bra. Imorgon när vi ska dit, så ska jag vinka hejdå till honom och gå och sätta mig i personalrummet eller något för att se hur han reagerar på att jag går. Sen får jag sitta där inne en stund medans han leker, eller han kanske gapskriker. Det återstår att se imorgon.
Nu medans prinsen sover njuter jag av mitt kaffe. Har tvättetid imorgon men tror jag ska gå ner och se om där e ledigt idag. Hade varit skönt att slippa imorgon. Vet inte om vi kanske ska iväg sen när Danny har kommit hem och köpa skor till lilleman. Hittade inga igår när jag var iväg själv. Måste ha lite smakråd. Det ska ju vara bra lära gå skor vi ska ha! Men hittade en fleece-jacka, t-tröja och långarmad tröja till ett bra pris. Fick även inhandlat blöjor som jag tog med ner till dagis och ställde där.
Annars händer det inte mycket. Dom ringde från jobb imorse och undrade om jag kunde jobba i helgen. Så nu vet jag var min helg kommer att spenderas.
Hej sålänge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0